Riche - Birger Jarlsgatan 4

 
 
 
 
 
 
I dagarna innan jul gick jag, Emil, John, Sigge, Felix, Magnus och Marit till Riche på Birger Jarlsgatan och åt en trevlig jullunch. Jag åt en näve med räkor och aioli till förrätt, gravad lax med potatis till huvudrätt och en kula ed hallonsorbet + te till efterrätt. Mycket trevligt ställe som verkligen rekomenderas till de med lite extra i plånboken! 
 
Under lunchen gav jag alla en julklapp då vi inte skulle fira jul tillsammans, en fotobok med bilder från vår resa till Grekland och jag tror verkligen de uppskattade den! Tycker så mycket mer om att ge julklappar än att få dem. 
 
 

In the days before Christmas I, Emil, John, Sigge, Felix, Magnus and Marit went to Riche at Birger Jarlsgatan and ate a nice Christmas lunch. I ate a handful of shrimp and aioli for starters, marinated salmon with potatoes for the main course and a scoop of raspberry sorbet + tea for dessert. Very nice place that I truly recommended to those with a little extra in their wallet!

During lunch, I gave everyone a Christmas gift then we would not celebrate Christmas together, a photo book with pictures from our trip to Greece and I really think they appreciated it! I like so much better giving gifts than to receive them.

 
 
 
 
 
 
 
 
Food | |
Upp