My year

 
Januari - Denna kalla månad med vitt, vitt och återigen vitt. Eller? Absolut inte! Jag och Ellen hittade en blå utfarstport och med mina blåa solglasögon (det var sol i januari wow) fick vi till några härliga bilder som livade upp allt mycket mer. 
 
January this cold month with white, white and again white. Or? Absolutely not! I and Ellen found a blue cargate and with my blue sunglasses (it was sunny in January wow) we got some lovely pictures that made everything seem more enlivened. 
 
 
 
 
 

Februari - Sveriges kyliga klimat byttes ut mot varma dalar och mysiga stugor i Sölden, Österrike. Skidåkning tidigt på morgonen till lunch då det stod klassiska buffalo wings, ostfondue och varm choklad på menyn, sedan avnjöts en eftermiddag i solen på balkongen nere i dalen i bikini med 30 grader varm sol. Ett riktigt äventyr som jag gärna gör om. 
 
February - Sweden's chilly climate was replaced with warm lows and cozy cottages in Sölden, Austria. Skiing every morning until lunch time when it was classic buffalo wings, cheese fondue and hot chocolate on the menu, we then enjoyed an afternoon in the sun on the balcony in the valley in a bikini with 30 degrees warm sun. A real adventure I would love to redo.
 
 
 
 
 
Mars - Från det ena äventyret till det andra! Jag och min klass åkte på en klassresa till Marrakech, Marocko i Afrika vilket blev ett spännande äventyr. Vi gjorde henna-tatueringar, red på kameler, klättrade upp för berg till vattenfall och mycket mer. 
(Bilder 1,2,4 Ellen Waldton Bild 3 Mathilda Laestadius)
 
Mars - From one adventure to another! Me and my class went on a class trip to Marrakech, Morocco in Africa, which became an exciting adventure. We did henna tattoos, rode on camels, climbed the mountain to waterfalls and much more.
(Pictures 1,2,4 Ellen Waldton Picture 3 Mathilda Laestadius)
 
 
 
April - Hittade mitt livs kärlek i februari, blev tillsammans i mars, åkte bort tillsammans i April. Vi åkte på vår första resa tillsammans med hans familj till darlarna där vi firade påsk och letade påskägg som påskharen lämnat. Det var soliga dagar och livet lekte just då.
 
April - Found the love of my life in February, got together in March, went away together in April. We went on our first trip together with his family to darlarna where we celebrated Easter and we looked for Easter eggs that the Easter Bunny left. It was sunny days and life was good at the time.
 
 
Maj - Longboard är en av mina intressen och ibland syns det i ansiktet.. och då pratar jag inte om leenden och skratt utan skrapsår! Maj var inte så väldigt händelserikt, mycket i skolan eftersom maj är avslutningsmånaden av alla uppsatser men vi lyckades ändå få till en photoshoot (Ellen Waldton foto) och mycket longboardande med Agnes.
 
May - Longboard is one of my interests, and sometimes visible in the face .. and then I do not talk about smiles and laughter, no scratches! May was not very eventful, a lot of school because May is the closing months of all the papers but we still managed to get a photoshoot (Ellen Waldton photo) and much longboarding with Agnes.
 
 
 
Juni - Den legendariska resan till Zakynthos, Grekland ägde rum denna månad! Sommaren hade precis börjat och vi var 100% redo för semester. Det var fotoparadiset och jag älskade varje sekund. (Se inlägg nedan om grekland).
 
June - The legendary journey to Zakynthos, Greece took place this month! The summer had just started and we were 100% ready for the holiday. It was the photo-paradise and I loved every second of it. (See post below about Greece).
 
 
 
 
Juli - De dagar som jag inte jobbade var jag ute på Vettershaga med min pojkvän och hans familj och klappade får samt badade vilket var den bästa avkopplingen.
 
July - The days that I was not working I was out on Vettershaga with my boyfriend and his family and patted sheeps and bathed which was the best relaxation.
 
 
Augusti - Äntligen dags för min Emil att fylla 18 och det började med amerikanska pannkakor och lite presenter innan vi gav oss ut på en picknick (som jag i hemlighet anordnat med alla Emils vänner). Han blev superöverraskad och blev väldigt glad över att jag fick med alla hans bästa vänner. Efter picknicken gick vi och åt glass och sedan hem för att byta om till middagen som jag även den planerat i smyg. Vi gick till restaurangen (jag bestämde utan Emils vetande hans favoritrestaurang) och där satt hela Emils familj (som han trodde var borta) och Emil blev chockad för andra gången. Han sa att det var hans bästa födelsedag någonsin och det gjorde mig väldigt glad. 
 
August - Finally time for my Emil´s 18 birthday and it started with American pancakes and some gifts before we set out for a picnic (which I secretly arranged with all of Emil's friends). He became super surprised and was very happy that I summen all of his best friends. After the picnic we went tp get some ice cream and then home to get changed for dinner as I also planned on the sly. We went to the restaurant (I decided without Emil knowing his favorite restaurant) and there sat whole of Emil's family (who he thought was gone) and Emil was stunned for a second time. He said it was his best birthday ever and it made me very happy.
 
 
 
September - En fotografering gjordes och det var i sensommarsolen med min nyaste tröja från urban outfitters (ny för dagen) och nya johnny bulls som jag var/är riktigt nöjd med. Nu började det bli kallt och min födelsedag var nästan där. 18 hela år.
 
September - A shooting was done and it was in the late summer sun with my newest shirt from Urban Outfitters (new for the day) and new johnny bulls as I was / am really happy with. Now it was getting cold and my birthday was almost there. 18 whole years.
 
 
Oktober - Min månad. Min födelsedag var väldigt skön med lugna drag och det bästa av allt var att jag fick en resa till Paris i 5 dagar med Emil vilket fick mig att börja gråta eftersom min kärlek till Paris är otroligt stark. Ett inlägg kommer komma senare med lite bilder från Paris och kanske en video..
 
October - My month. My birthday was very comfortable with quiet features and best of all was that I got a trip to Paris for 5 days with Emil which made me cry because my love for Paris is incredibly strong. A post will come later with some pictures from Paris and maybe a video ..
 
 
November - Väldigt svacka på fotografering fronten denna månad. Men det jag gjorde var att laga mat, sova ut på morgnarna, gosa in mig i pyjamaser och sträckkolla tv-serier. Bild från min instagram @pukiteelin
 
November - I was not in the photography zone this month. But what I did was cook, sleep out in the mornings, cuddle in my pajamas and watch TV series. Picture from my instagram @pukiteelin
 
 
December - Då december är den enda månaden jag bloggat med denna blogg visar jag istället en fin frukostbild från Enhörna.
 
December - Since December is the only month that I have blogged on this blog I will instead show you this nice picture from breakfast at Enhörna. 
 
 
 
Tack för att ni kollat på hela detta ni är bäst.
Thank you for looking at this, you guys are the best. 
 
General | |
Upp